Cykl spotkań z pedagogiem specjalnym w świetlicy szkolnej
W tym roku szkolnym w świetlicy szkolnej trzykrotnie gościliśmy pedagoga specjalnego – panią Agnieszkę Leśniewską.
Pierwsze zajęcia pod hasłem „Stop dla agresji – kultura życia codziennego” odbyły się w październiku. Dzieci miały okazję wziąć udział w ciekawej pogadance, jak również wysłuchały wierszyka dotyczącego używania miłych słów. Następnie wykonały pracę w grupach, prezentując swoje pomysły odnośnie zachowań w różnego rodzaju sytuacjach problemowych.
Kolejne spotkanie z panią Agnieszką Leśniewską odbyło się w listopadzie z okazji Międzynarodowego Dnia Tolerancji. Wtedy to zorganizowane zostały zajęcia pt. „Prawa dziecka – jesteśmy tolerancyjni”. Na początku lekcji nasi wychowankowie obejrzeli prezentację dotyczącą Konwencji Praw Dziecka, która weszła w życie w 1989 roku. Dzieci uczestniczyły w pogadance, gdzie rozmawiały zarówno o prawach, jak i o obowiązkach dzieci na całym świecie. Uczniowie wysłuchali wierszyka Marcina Brykczyńskiego pt. „O prawach dziecka”. Wyjaśnione również zostało pojęcie TOLERANCJA. Dzieci podawały przykłady zachowań z własnego życia. Końcowym punktem zajęć było wykonanie przy stolikach karty pracy pod hasłem „Każde dziecko ma prawo do: …”.
Ostatnie zajęcia odbyły się całkiem niedawno – w czerwcu, a ich głównym tematem była przyjaźń i towarzyszące dzieciom emocje. „Przyjaciel to skarb” – tak brzmiało hasło przewodnie naszej lekcji. Spotkanie rozpoczęliśmy odczytaniem opowiadania o „smutnym” Marcelu i „nowej” Lenie, którzy zostali przyjaciółmi. Następnie zagraliśmy w „Kalambury” emocji. Dzieci siedzące w kole kolejno losowały i przedstawiały różne miny, a zadaniem pozostałych uczestników było ich odgadywanie. Kolejnym aspektem zajęć było wykonanie „Drzewa emocji” – wychowankowie świetlicy zapisywali na listkach emocje, które kojarzą im się z przyjaźnią. Na zakończenie spotkania każde dziecko, w przygotowanej przez panią Agnieszkę ramce, narysowało portret swojego PRZYJACIELA.
Zajęcia w świetlicy prowadzone przez pedagoga specjalnego przynoszą szereg korzyści dla uczniów – głównie rozwój umiejętności społecznych, emocjonalnych i poznawczych. Dzieci uczą się radzić sobie z trudnościami, budować pozytywne relacje z rówieśnikami oraz rozwijać samoświadomość. Dodatkowo zajęcia te wyrównują szanse edukacyjne i rozwijają kreatywność. Planujemy je kontynuować w kolejnym roku szkolnym.



































Kierownik świetlicy szkolnej: Aneta Komiażyk