Szkoła z klasą
II edycja
Kliknij tutaj a przeczytasz więcej
Lego, Cogito, Ago

Kliknij tutaj a przeczytasz więcej
Certyfikat
Bezpieczna Strona
Sieciakowe Best

Kliknij tutaj a przeczytasz więcej
Misja, Wizja, Priorytety

Opieramy swoje działania na takich wartościach jak: mądrość, miłość, tolerancja, uczciwość i radość.
Kliknij tutaj a przeczytasz więcej
Oferta Edukacyjna

Stwarzamy uczniom możliwości...
Kliknij tutaj a przeczytasz więcej
Kartka z kalendarza

Witamy wszystkich przyjaciól naszej szkoły i zapraszamy na krótką podróż w przeszłość, która przybliży Państwu najważniejsze momenty z życia Szkoły Podstawowej nr 4 w Zambrowie.
Kliknij tutaj a przeczytasz więcej
Patron
Władysław Broniewski

(1897-1962), polski poeta i tłumacz.
Kliknij tutaj a przeczytasz więcej
Sukcesy

Osiągnięcia w konkursach
oraz w sporcie
Kliknij tutaj a przeczytasz więcej
COMENIUS


NASZE DZIAŁANIA

CZERWIEC/09 - RAPORT MIESIĘCZNY Z NASZEJ DZIAŁALNOŚCI

Nasza szkoła została laureatem ogólnopolskiego konkursu „Comenius w Internecie”, którego celem było wyłonienie najciekawszych stron internetowych dokumentujących realizację europejskiego projektu partnerskiej współpracy szkół. Zakładka Comeniusa przygotowywana w roku szkolnym 2007/2008 przez Annę Stypułkowską i Barbarę Głuszcz, zaś w roku szkolnym 2008/2009 przez Dorotę Sadowską i Barbarę Głuszcz zdobyła trzecie miejsce w kategorii szkół podstawowych. Ceremonia wręczenia nagród miała miejsce we Wrocławiu w trakcie konferencji „Kreatywne podejście do wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji szkolnej”.

 

Otrzymaliśmy listy ze szkół partnerskich w Grecji, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.

 

Pod kierunkiem Anny Ogonowskiej i Barbary Głuszcz uczniowie zredagowali dziewiąty numer gazetki  European Times.

 

Uczniowie zapoznali się z opowiadaniami historycznymi nadesłanymi przez szkoły partnerskie.

 

Uczniowie klas starszych tłumaczyli gazetki nadesłane przez szkoły partnerskie.

 

Przeprowadzono głosowanie mające na celu wybór najciekawszej okładki książki historycznej spośród prac nadesłanych przez szkoły partnerskie. Nasz wybór to projekt z Wielkiej Brytanii.

 

Trwały prace nad przygotowaniem produktów końcowych projektu (książka, płytka CD z zebranymi prezentacjami PowerPoint, opowiadaniami historycznymi, gazetka European Times, kalendarz).

 

Opracowano ankiety ewaluacyjnych dla uczniów, nauczycieli i rodziców. 100% rodziców zostało poinformowanych o projekcie i zna kraje partnerskie. 82,6 % rodziców udzieliło pozytywnej odpowiedzi na pytanie dotyczące udziału ich dziecka w programie. 96% uczniów, 96% nauczycieli oraz 39,1% rodziców potwierdziło zaangażowanie w realizację projektu. 99% uczniów zna państwa uczestniczące w projekcie. Najciekawszymi zadaniami według uczniów były: pisanie opowiadania historycznego, Dzień Comeniusa, projektowanie okładki książki i płyty CD, korespondencja z rówieśnikami oraz nauka tańców narodowych. Według rodziców projekt przyczynił się do wzrostu prestiżu szkoły, promocji miasta i zainteresowania nauką języka angielskiego. Uczniowie wskazali poznanie słownictwa z dziedzin związanych z tematyką z projektem oraz zwrotów grzecznościowych w różnych językach, poznanie krajów partnerskich, ich historii, geografii, zwyczajów, sztuki, uatrakcyjnienie nauki w szkole i wzrost zainteresowania nauką języka obcego jako najważniejsze korzyści płynące z realizacji projektu. Według nauczycieli projekt wpłynął znacząco na rozwój komunikacji interpersonalnych nauczycieli, rozwój współpracy pomiędzy nauczycielami z różnych zespołów przedmiotowych, wzrost prestiżu szkoły, poznanie pracy szkół za granicą, poznanie realiów krajów partnerskich, ich historii, geografii, zwyczajów, poznanie zwrotów grzecznościowych w językach krajów partnerskich, poszerzenie oferty edukacyjnej szkoły, rozwój zainteresowań uczniów i promocję miasta. 95,5% rodziców, 96% uczniów i 90% nauczycieli chce, aby szkoła przystąpiła do kolejnego projektu w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Comenius. 95% uczniów i 83% nauczycieli zadeklarowało chęć włączenia się do realizacji zadań kolejnego projektu.

 

Posumowane zostały wszystkie konkursy Comeniusa zorganizowane w tym roku szkolnym. Wszyscy laureaci zostali nagrodzeni.

 

Uczestnicy Plenarnego Posiedzenia Rady Rodziców zostali zapoznani z prezentacją PowerPoint dokumentującą nasze dwuletnie działania w ramach realizowanego przez nas projektu.

 

Rozpoczęto prace nad przygotowaniem raportu końcowego oraz raportu statystycznego dla Agencji Narodowej.

 







Podróże w czasie
i przestrzeni




Polska
Zambrów
Szkoła Podstawowa nr 4
im. Władysława Broniewskiego


Wielka Brytania
Bolton
St. Columba's Catholic
Primary School


Belgia
Ciney
Institut Saint-Joseph
Ecole fondamentale


Estonia
Torma
C.R.Jakobsoni nim Torma Puhikool


Grecja
Patra
32nd Primary School of Patras


Hiszpania
Sanlucar de Barrameda
C.E.I.P Guadalquivir


Holandia
Saasveld
R.K.Basisschool Bernardus