NASZE DZIAŁANIA
CZERWIEC/09 - RAPORT MIESIĘCZNY Z NASZEJ
DZIAŁALNOŚCI
Nasza szkoła została laureatem ogólnopolskiego konkursu „Comenius w Internecie”,
którego celem było wyłonienie
najciekawszych stron
internetowych dokumentujących realizację europejskiego projektu partnerskiej
współpracy szkół.
Zakładka Comeniusa przygotowywana w roku szkolnym 2007/2008 przez Annę
Stypułkowską i Barbarę Głuszcz, zaś w roku szkolnym 2008/2009 przez Dorotę
Sadowską i Barbarę Głuszcz zdobyła trzecie miejsce w kategorii szkół
podstawowych. Ceremonia wręczenia nagród miała miejsce we Wrocławiu w trakcie
konferencji
„Kreatywne podejście do wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w
edukacji szkolnej”.
Otrzymaliśmy listy ze szkół partnerskich w Grecji, Wielkiej Brytanii i
Hiszpanii.
Pod kierunkiem Anny Ogonowskiej i Barbary Głuszcz uczniowie zredagowali
dziewiąty numer gazetki European Times.
Uczniowie zapoznali się z opowiadaniami historycznymi nadesłanymi przez szkoły
partnerskie.
Uczniowie klas starszych tłumaczyli gazetki nadesłane przez szkoły partnerskie.
Przeprowadzono głosowanie mające na celu wybór najciekawszej okładki książki
historycznej spośród prac nadesłanych przez szkoły partnerskie. Nasz wybór to
projekt z Wielkiej Brytanii.
Trwały prace nad przygotowaniem produktów końcowych projektu (książka, płytka CD
z zebranymi prezentacjami PowerPoint, opowiadaniami historycznymi, gazetka
European Times, kalendarz).
Opracowano ankiety ewaluacyjnych dla uczniów, nauczycieli i rodziców. 100%
rodziców zostało poinformowanych o projekcie i zna kraje partnerskie. 82,6 %
rodziców udzieliło pozytywnej odpowiedzi na pytanie dotyczące udziału ich
dziecka w programie. 96% uczniów, 96% nauczycieli oraz 39,1% rodziców
potwierdziło zaangażowanie w realizację projektu. 99% uczniów zna państwa
uczestniczące w projekcie. Najciekawszymi zadaniami według uczniów były: pisanie
opowiadania historycznego, Dzień Comeniusa, projektowanie okładki książki i
płyty CD, korespondencja z rówieśnikami oraz nauka tańców narodowych. Według
rodziców projekt przyczynił się do wzrostu prestiżu szkoły, promocji miasta i
zainteresowania nauką języka angielskiego. Uczniowie wskazali poznanie
słownictwa z dziedzin związanych z tematyką z projektem oraz zwrotów
grzecznościowych w różnych językach, poznanie krajów partnerskich, ich historii,
geografii, zwyczajów, sztuki, uatrakcyjnienie nauki w szkole i wzrost
zainteresowania nauką języka obcego jako najważniejsze korzyści płynące z
realizacji projektu. Według nauczycieli projekt wpłynął znacząco na rozwój
komunikacji interpersonalnych nauczycieli, rozwój współpracy pomiędzy
nauczycielami z różnych zespołów przedmiotowych, wzrost prestiżu szkoły,
poznanie pracy szkół za granicą, poznanie realiów krajów partnerskich, ich
historii, geografii, zwyczajów, poznanie zwrotów grzecznościowych w językach
krajów partnerskich, poszerzenie oferty edukacyjnej szkoły, rozwój zainteresowań
uczniów i promocję miasta. 95,5% rodziców, 96% uczniów i 90% nauczycieli chce,
aby szkoła przystąpiła do kolejnego projektu w ramach programu „Uczenie się
przez całe życie” Comenius. 95% uczniów i 83% nauczycieli zadeklarowało chęć
włączenia się do realizacji zadań kolejnego projektu.
Posumowane zostały wszystkie konkursy Comeniusa zorganizowane w tym roku
szkolnym. Wszyscy laureaci zostali nagrodzeni.
Uczestnicy Plenarnego Posiedzenia Rady Rodziców zostali zapoznani z prezentacją
PowerPoint dokumentującą nasze dwuletnie działania w ramach realizowanego przez
nas projektu.
Rozpoczęto prace nad przygotowaniem raportu końcowego oraz raportu
statystycznego dla Agencji Narodowej.
|