LUTY/09 - RAPORT MIESIĘCZNY Z NASZEJ
DZIAŁALNOŚCI
Głównym zadaniem tego miesiąca
było napisanie czwartego rozdziału opowiadania historycznego. Najlepszą pracę
zredagowali Marcin Toczyński i Tomek Sierzputowski z klasy IV c.
Zorganizowany został konkurs na
tytuł pisanego przez nas opowiadania. Spośród propozycji przedstawionych przez
klasy IV-VI wybrano „Wrota czasu”. Autorkami pomysłu były uczennice klasy
V e: Patrycja Szcześniak i Aleksandra Kotowska.
Uczniowie klas piątych
przygotowywali uproszczoną angielską wersję trzeciego rozdziału opowiadania
historycznego o przygodach Ewy i Tomka w XVI wieku. Najciekawszą pracę napisała
Katarzyna Bagińska z klasy piątej.
Klasa III a pod kierunkiem
wychowawczyni Małgorzaty Puchalskiej piąty numer gazetki European Times.
Wszyscy uczyliśmy się zwrotów w
języku greckim prezentowanych przez radiowęzeł i na specjalnej tablicy.
Pod okiem Katarzyny
Nita-Murawskiej uczniowie ćwiczyli tańce naszych partnerów.
Uczniowie klas V-VI tłumaczyli
gazetki nadesłane przez szkoły partnerskie.
Uczniowie otrzymali paczki z
listami i drobnymi upominkami od swoich korespondencyjnych przyjaciół z Grecji i
Hiszpanii i zajmują się przygotowaniem odpowiedzi.
Nauczyciele
języka angielskiego (Kamil Wierzchoń, Tomasz Piórkowski, Barbara Głuszcz)
opracowali regulamin eliminacji do Szkolnej Ligi Talentów, konkursu
sprawdzającego wiedzę o projekcie oraz krajach partnerskich, którego finał
przeprowadzony zostanie w czasie wizyty gości ze wszystkich krajów partnerskich
w maju. Do 13 marca 2009 uczniowie będą przygotowywać odpowiedzi na pytania,
które co tydzień pojawiają się na szkolnej stronie Comeniusa pod hasłem SZKOLNA
LIGA TALENTÓW. Uczniowie, którzy zdobędą najwyższą liczbę punktów zostaną
zakwalifikowani do półfinału mającego miejsce 21 marca 2009 r.
Nie wybraliśmy jeszcze
najładniejszego projektu okładki na płytkę z zebranymi prezentacjami PowerPoint,
ponieważ nie wszystkie szkoły przysłały swoje propozycje. Konkurs zostanie
przeprowadzony w marcu.