Szkoła z klasą
II edycja
Kliknij tutaj a przeczytasz więcej
Lego, Cogito, Ago

Kliknij tutaj a przeczytasz więcej
Certyfikat
Bezpieczna Strona
Sieciakowe Best

Kliknij tutaj a przeczytasz więcej
Misja, Wizja, Priorytety

Opieramy swoje działania na takich wartościach jak: mądrość, miłość, tolerancja, uczciwość i radość.
Kliknij tutaj a przeczytasz więcej
Oferta Edukacyjna

Stwarzamy uczniom możliwości...
Kliknij tutaj a przeczytasz więcej
Kartka z kalendarza

Witamy wszystkich przyjaciól naszej szkoły i zapraszamy na krótką podróż w przeszłość, która przybliży Państwu najważniejsze momenty z życia Szkoły Podstawowej nr 4 w Zambrowie.
Kliknij tutaj a przeczytasz więcej
Patron
Władysław Broniewski

(1897-1962), polski poeta i tłumacz.
Kliknij tutaj a przeczytasz więcej
Sukcesy

Osiągnięcia w konkursach
oraz w sporcie
Kliknij tutaj a przeczytasz więcej
COMENIUS


NASZE DZIAŁANIA

CZERWIEC - RAPORT POSTĘPU Z NASZEJ DZIAŁALNOŚCI


  1. Uczniowie klas IV-VI przygotowali serię prezentacji PowerPoint na temat: Sławni Ludzie, Tradycje, Sztuka, wykorzystując tym samym technologię informacyjno-komunikacyjną. Przedstawiali kulturę swojego kraju, zdobywając jednocześnie wiedzę nt. kultur krajów partnerskich. Mieli możliwość dostrzec podobieństwa i różnice, które kształtują kulturę europejską. Łącznie powstało 21 prezentacji - po 3 w każdym kraju.
  2. Jednocześnie we wszystkich szkołach partnerskich został przeprowadzony konkurs na najciekawszą szatę graficzną strony tytułowej gazetki EUROPEAN TIMES. Zwyciężył tytuł zaprojektowany przez naszą uczennicę, wykonany techniką komputerową. Figuruje on na gazetkach wszystkich szkół partnerskich.
  3. Uczniowie klas I-III redagowali gazetkę "European Times". Za pomocą zdjęć, krótkich tekstów prezentowali codzienne wydarzenia oraz różne aspekty swojego życia i kultury. Począwszy od stycznia 2008r., każde państwo przygotowywało minimum jeden numer gazetki miesięcznie (w naszej szkole powstało 10 wydań i przesyłało drogą elektroniczną do wszystkich partnerów. Dzięki temu każda społeczność szkolna mogła dostrzec podobieństwa i różnice w stylu życia mieszkańców poszczególnych państw. Wychowawcy klas I-III kompletowali w segregatorach kolejne wydania gazetki EUROPEAN TIMES wraz z ich tłumaczeniami przygotowywanymi przez uczniów klas piątych i szóstych. Dzieci z klas I-III zabierały je do domu, aby ich rodzice mogli zapoznać się z artykułami szkół partnerskich. Zadanie to będzie kontynuowane w przyszłym roku szkolnym.
  4. W celu podniesienia świadomości międzykulturowej i promowania nauki języków obcych utworzono Kącik Comeniusa. Dzięki niemu uczniowie, ich rodzice oraz nauczyciele mogli posiąść wiedzę na temat partnerskich szkół, poznać podstawowe zwroty grzecznościowe w ich językach, pogodę panującą w miastach naszych partnerów. Ponadto na korytarzach szkolnych umieszczono cztery tablice informujące o podejmowanych działaniach oraz prezentujące aktualne wydania gazetek "European Times" wszystkich krajów partnerskich.
  5. Aby zainspirować uczniów do twórczych poszukiwań i zachęcić do rywalizacji, zorganizowano w szkole konkurs znajomości słówek i zwrotów holenderskich, francuskich i angielskich oraz wiedzy na temat krajów partnerskich, którego finał miał miejsce w czasie wizyty nauczycieli z Belgii i Holandii. Zagraniczni goście, którzy oceniali poprawność wymowy pięciu finalistów, wyrazili uznanie za wysoki poziom konkursu przeprowadzonego w dwóch językach (angielskim i polskim) i jego perfekcyjne przygotowanie.
  6. Komunikując się z uczniami szkół partnerskich uczestniczący w projekcie zaangażowali się w różnego typu działania kształcące umiejętność posługiwania się językiem obcym. Dzieci pisały do siebie listy, wymieniały się drobnymi upominkami, zorganizowały i przeprowadziły wideokonferencję z uczniami z Belgii. Wykorzystując Internet w łatwy sposób komunikowały się z rówieśnikami z odległych krajów, co sprawiało im radość i wywoływało pozytywne emocje.
  7. Od listopada 2007r. na stronie internetowej naszej szkoły funkcjonuje zakładka poświęcona Comeniusowi. W części NASZ PROJEKT zamieszczone są ogólne informacje dotyczące Comeniusa, cele i wpływ podejmowanych działań na uczniów, nauczycieli i szkoły partnerskie. O podejmowanych przez nas przedsięwzięciach można dowiedzieć się z części NASZE DZIAŁANIA. DZIAŁANIA NASZYCH PARTNERÓW zawierają doniesienia z zaprzyjaźnionych szkół. ZAGADKI, REBUSY, QUIZY, przygotowane przez uczniów, stwarzają możliwość sprawdzenia swojej wiedzy o projekcie, krajach w nim uczestniczących. MINI-ROZMÓWKI EUROPEJSKIE pomagają w utrwalaniu poznanego słownictwa.
  8. Wiadomości o krajach i szkołach partnerskich zostały wykorzystane przez uczniów do ułożenia dwujęzycznego polsko-angielskiego zbioru zadań matematycznych pt. MATEMATYCZNE PODRÓŻE Z COMENIUSEM z wykorzystaniem technologii komputerowej. Dotarł on do wszystkich szkół uczestniczących w projekcie.
  9. Dzieliliśmy się zdobytymi przez nas doświadczeniami na Konferencji Informacyjno-Promocyjnej Programu "Uczenie się przez całe życie - Comenius", zorganizowanej przez Podlaskiego Kuratora Oświaty oraz Fundację Rozwoju Systemu Edukacji. Mieliśmy okazję, jako jedna z pięciu szkół województwa podlaskiego, przedstawić prezentację multimedialną na temat realizowanego przez nas projektu.
  10. Wśród uczniów kończących naszą szkołę została przeprowadzona ankieta ewaluacyjna realizowanego projektu (pozostali uczniowie, nauczyciele i rodzice będą ankietowani w kolejnym roku). Wszyscy ankietowani słyszeli o projekcie i włączyli się indywidualnie lub zespołowo w jego realizację. 92% uczniów stwierdziło, że uczyło się słówek i zwrotów w językach partnerów, natomiast 99% poszerzyło swoją wiedzę na temat ich krajów. 94% ankietowanych wyraziło zadowolenie z własnego zaangażowania lub zaangażowania swojej klasy w realizację projektu.
  11. Wzięliśmy udział w dwóch spotkaniach roboczych, w czasie których zrealizowaliśmy sześć mobilności.
  12. Spotkanie robocze w Bolton (Wielka Brytania) w dniach 4.11.2007-10.11.2007, w czasie którego szczegółowo zaplanowano działania na pierwszy rok realizacji projektu oraz ich harmonogram. W związku z brakiem akceptacji Agencji Narodowej we Włoszech, dokonano zmian w terminarzu kolejnych wizyt. Uczestnicy spotkania zapoznali się z systemem oświatowym Wielkiej Brytanii oraz jego problemami. Wspólna praca zaowocowała nawiązaniem dobrych stosunków i przyjaźni, co jest podstawą udanego projektu. Spotkanie to było również okazją do ustalenia kontaktów z uczniami ze szkół partnerskich - uzgodniono, że nasi uczniowie będą korespondować z rówieśnikami z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Grecji.

    Spotkanie robocze w Sanlucar de Barrameda (Hiszpania) w dniach 10.05.2008-17.05.2008, podczas którego dokonano ewaluacji pierwszego roku realizacji projektu. Uczestnicy dyskutowali na temat problemów, z którymi się zetknęli, wspólnie poszukiwali sposobów ich rozwiązania. Poznali specyfikę hiszpańskiego systemu oświaty, wymienili się doświadczeniami, dyskutowali o stosowanych przez siebie metodach nauczania. Nawiązując kontakt z ludźmi z różnych środowisk kulturowych i oświatowych, wspólnie poszukiwali metod efektywnej współpracy. Ustalono również harmonogram spotkań w przyszłym roku szkolnym.

    Wizyty stanowiły okazję bliższego poznania historii odwiedzanych krajów i ich dziedzictwa kulturowego. Nabyte doświadczenia są wykorzystywane i wzbogacają proces dydaktyczny.

Podróże w czasie
i przestrzeni




Polska
Zambrów
Szkoła Podstawowa nr 4
im. Władysława Broniewskiego


Wielka Brytania
Bolton
St. Columba's Catholic
Primary School


Belgia
Ciney
Institut Saint-Joseph
Ecole fondamentale


Estonia
Torma
C.R.Jakobsoni nim Torma Puhikool


Grecja
Patra
32nd Primary School of Patras


Hiszpania
Sanlucar de Barrameda
C.E.I.P Guadalquivir


Holandia
Saasveld
R.K.Basisschool Bernardus