Szkolne
Koło Dziennikarskie
„TV Czwórka” oficjalnie rozpoczęło swoją działalność w połowie
września 2016 roku. Zrzesza zainteresowanych pisaniem, redagowaniem
tekstów i fotografią młodych animatorów kultury i dziennikarzy,
nieustannie poszukując też nowych członków, którzy chcą rozwijać swoje
zainteresowania.
Opiekunem Szkolnego Koło Dziennikarskiego jest p. Patrycja
Matyjas
Montażem filmów i oprawą zajmuje się p. Edyta Kossakowska-Wołpiuk
Młodzi redaktorzy to :
–
Magdalena Bobryk
–
Patryk Chankowski
–
Michał Dąbrowski
–
Roksana Jadwiga Dąbrowska
–
Mateusz Kacprzyk
–
Aleksander Kamiński
–
Klaudia Komiażyk
–
Gabriel Lutostański
–
Natalia Myszko
–
Julia Pogroszewska
–
Julia Romanowska
–
Aleksandra Rosiak
–
Wiktoria Sobieska
–
Damian Wilaszek
Program Szkolnego Koło Dziennikarskiego
nawiązuje do zagadnień medialnych występujących w programach
nauczania, rozwijając je i poszerzając ich zakres. Aktywne
uczestnictwo w działalności Szkolnego Kola Dziennikarskiego daje
możliwość rozbudzenia w uczniach pasji, zdobycia nowej wiedzy i
umiejętności oraz praktycznego ich wykorzystania dzięki współtworzeniu
artykułów, które umieszczone zostaną na szkolnej stronie internetowej,
kanale szkolnej telewizji „TV Czwórka” i na specjalnym do tego
stworzonym profilu na Facebooku. Współpraca ze Szkolnym Kołem
Dziennikarskim to również możliwość rozwijania samodzielnego i
krytycznego myślenia, inspirowanie do aktywności twórczej oraz nauka
odpowiedzialności i pracy w zespole.
Cele
szczegółowe SKD:
•
zdobycie ogólnej wiedzy na temat komunikacji medialnej,
•
zapoznanie młodzieży z głównymi zadaniami współczesnego
dziennikarstwa,
•
definiowanie i stosowanie metod zdobywania informacji,
•
opanowanie przez uczniów podstaw sztuki dziennikarskiej i praktyczne
jej wykorzystanie,
•
nabycie umiejętności posługiwania się różnymi gatunkami
publicystycznymi,
•
kształcenie umiejętności komunikowania się,
•
rozbudzanie zdolności redakcyjnych uczniów,
•
doskonalenie sprawności językowej i dbałość o kulturę słowa,
•
zapoznanie uczniów z tworzeniem oraz funkcjonowaniem redakcji
prasowej,
•
przybliżenie pojęć etyki dziennikarskiej, obiektywizmu, kultury
osobistej,
•
rozbudzanie kreatywności oraz poczucia własnej wartości,
•
wykorzystywanie technologii informatycznej do tworzenia tekstów,
•
wdrażanie do aktywnej pracy w zespole,
•
rozwijanie pozytywnych cech u młodego człowieka takich jak:
tolerancja, życzliwość,
•
szacunek dla pracy innych, odpowiedzialność, rzetelność,
•
pobudzanie uczniów do aktywnego uczestnictwa i animacji życia
szkolnego,
•
promowanie szkoły w środowisku poprzez artystyczne działania i
umiejętność przedstawiania ich.
|