|
Mimo,
że ferie zimowe dobiegają końca nie wszyscy nauczyciele w tym czasie
tylko wypoczywali. Dwoje z nich P. Katarzyna Knapkiewicz oraz P.
Tomasz Piórkowski aktywnie uczestniczyli w warsztatch zorganizowanych
przez European Schoolnet, organizację stworzoną przez Ministerstwa
Edukacji z 31 krajów Unii Europejskiej.
Nauczyciele
ze Szkoły Podstawowej nr 4 w dniach 29-30 stycznia angażowali się w
działania szkoleniowe w ramach warsztatów Collaborative teaching
and learning with ICT tools. Oprócz wielogodzinnych ćwiczeń
związanych z realizowaniem różnorodnych form współpracy w procesie
nauczania i uczenia się, uczestnicy warsztatów mieli możliwość
zapoznania się i korzystania z wyposażenia laboratorium (Future
Classroom Lab), chyba najnowocześniejszego w chwili obecnej
laboratorium w krajach Unii Europejskiej. Wiele nowych aspektów
współpracy, przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii
informatycznych daje niesamowite możliwości w realizacji programów
nauczania, m.in. poprzez projekty międzynarodowe zarówno w ramach
programu Erasmus+ jak i eTwinning. Na wspólnej kolacji wszyscy biorący
udział w szkoleniu mogli wymieniać się doświadczeniami i
spostrzeżeniami, nie tylko dotyczącymi warsztatów, ale także własnych
placówek, projektów i szeroko rozumianej współpracy. Oczywiście w
trakcie integracji nie zabrakowało też dyskusji na tematy nie związane
ze szkoleniem, tym bardziej, że uczestnikami byli nauczyciele i
pracownicy dydaktyczni z wielu państw europejskich (Austrii, Belgii,
Czech, Francji, Irlandii, Niemiec, Polski i Portugalii). Warto
nadmienić, że zambrowscy nauczyciele byli jedyną parą z tej samej
szkoły spośród wszystkich uczestników, co jest ewenementem w
dotychczasowych szkoleniach, a wiązać tę sytuację należy zapewne z
wielokrotnym nagradzaniem dotychczas realizowanych w SP 4 projektów
międzynarodowych (krajowe i międzynarodowe odznaki jakości, w tym
laureaci kilku projektów). Pani Katarzyna i Pan Tomasz deklarują
dalszą współpracę i zaangażowanie w kontynuowaniu projektów
międzynarodowych.
Tomasz Piórkowski
Katarzyna Knapkiewicz
|
|