|
W
roku szkolnym 2015/2016 klub "Europejski Krąg" działający w naszej szkole
realizował projekt eTwinning "Zielone Misje" ("Green Missions"), który
26 sierpnia 2016 roku otrzymał Krajową Odznakę Jakości eTwinning, zaś 22
listopada 2016 uznając podejmowane działania za szczególnie oryginalne i
nowatorskie, reprezentujące najwyższy europejski poziom, przyznano mu
prestiżową Europejską Odznakę Jakości.
W
projekcie brali udział uczniowie klas IV-VI pod kierunkiem Barbary Głuszcz
(koordynator), Doroty Zimackiej oraz Agaty Czarniakowskiej. Głównym celem
projektu było podniesienie świadomości uczniów (9-11 lat) w zakresie
ochrony środowiska i kształtowanie ich postaw prozdrowotnych. Od początku
uczniowie byli podzieleni na grupy międzynarodowe i uczestniczyli w
misjach związanych m.in. z ochroną zwierząt, recyklingiem, oszczędzaniem
energii i zdrowym stylem życia, w których doskonaląc znajomość języka
angielskiego, umiejętność korzystania z nowoczesnych technologii,
komunikację i umiejętność pracy zespołowej wypracowali wspólnie liczne
produkty końcowe. W trakcie projektu jego uczestnicy stworzyli maskotki:
postać pozytywną, dbającą o środowisko Greennie oraz postać negatywną,
leniwą i myślącą jedynie o swoich przyjemnościach Muddler, które nie tylko
stały się bohaterami wspólnie napisanych opowiadań, ale odwiedziły też
wszystkie szkoły partnerskie przywożąc im do wykonania ciekawe zadania
oraz drobne podarunki. Swoje przygody maskotki projektu udokumentowały w
specjalnych dziennikach podróży.
Ciekawym
doświadczeniem okazała się rywalizacja zespołów w quizach językowych
serwisu Freerice, działającego w ramach Światowego Programu Żywnościowego
ONZ, w którym uczniowie odpowiadając na pytania dotyczące języka
angielskiego zdobywali nie tylko punkty dla swoich zespołów, ale także
ziarenka ryżu, przekazywane następnie głodującym dzieciom (każda
prawidłowa odpowiedź oznaczała przekazanie przez sponsorów za
pośrednictwem ONZ-owskiego Światowego Programu Żywnościowego 10 ziarenek
dla potrzebujących). Rozwiązując testy uczniowie nie tylko dobrze się
bawili, uczyli, ale też z dumą prezentowali znajomym swoje rezultaty,
które przekładały się na realną pomoc w dożywianiu ludzi.
Wszystkie
działania w ramach projektu zaowocowały wspólnymi produktami końcowymi,
praca nad którymi przyczyniła się do udoskonalenia umiejętności językowych
naszych uczniów oraz wyposażyła ich w nowe wiadomości i umiejętności z
zakresu TIK. Dzięki projektowi dzieci poznały także zasady zdrowego stylu
życia oraz sposoby, w jaki mogą pomóc środowisku. W ramach misji
recyklingu udało nam się zebrać: 550 kg nakrętek, 350 kg baterii oraz 800
kg makulatury.
Barbara Głuszcz
|
|