MEiN    KO-Białystok    CEN-Białystok     ODN-Łomża      OKE-Łomża     CKE-Warszawa

Pionowe menu - Menu w CSS - Kurs CSS Pionowe menu - Menu w CSS - Kurs CSS
  • Strona główna

ZUCHY Z 4 ZGZ ,, LEŚNE SKRZATY” NA OBOZIE WYCIECZKOWYM  PO KOTLINIE KŁODZKIEJ I GÓRACH SOWICH

19 lipca 2018r. rozpoczął się obóz wycieczkowy po Kotlinie Kłodzkiej i Górach Sowich, który został zorganizowany przez Stowarzyszenie Przyjaciół Harcerstwa Łomżyńskiego. Wzięły w nim udział zuchy z 4 ZGZ ,,Leśne Skrzaty”, działającej przy Szkole Podstawowej nr 4 oraz osoby niezrzeszone.

Zwiedzanie zaczęliśmy od Zamku Książ w Wałbrzychu. Poznaliśmy piękno tej budowli i jej otoczenia. Obejrzeliśmy również osobliwości roślinne zebrane w Palmiarni należącej do zamku.

Następnego dnia zwiedzanie rozpoczęliśmy od zamku Grodno, a później ruszyliśmy zdobyć Wielką Sowę, tylko 105 m n. p. m. Podziwialiśmy piękne krajobrazy z wieży widokowej. Po południu dotarliśmy do ostatecznego miejsca zakwaterowania - ośrodka ,, Czarodziejskie Wzgórze” w Lewinie Kłodzkim. Miejsce bajkowe, pełne atrakcji: boiska do piłki nożnej, piłki plażowej, wokół przepiękne tereny zielone.

W sobotnie przedpołudnie 21 lipca zdobyliśmy najwyższy szczyt Gór Stołowych – Szczeliniec. Miejsce, które zaskakuje rzeźbą terenu i niespotykanymi szczelinami, miejsce fascynujące i dostarczające wielu wrażeń.

Niedziela, jak to zwykle na obozie po śniadanku Msza Święta w urokliwym, stylowym kościółku przy brzmieniu starych organów. Potem troszkę odpoczynku i wspólnej zabawy. Popołudnia wypełnione zajęciami artystycznymi: malowanie toreb i plecaków według własnego pomysłu, plecenie koszyczków z papierowej wikliny lub malowanie słoiczków. Wieczorne ogniska to czas śpiewania piosenek harcerskich, prezentowania przez uczestników legend, opowieści z Gór Stołowych i Sowich. Inwencja twórcza niektórych do pozazdroszczenia.

W poniedziałkowy poranek wyruszyliśmy do Adrspach w Czechach, aby zwiedzić Skalne Miasto. Zobaczyliśmy tam wiele osobliwości przyrody nieożywionej. Atrakcją było przepłynięcie jeziorka w towarzystwie czeskiego przewodnika – śmiechu co niemiara.

W kolejnych dniach zwiedziliśmy Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju, gdzie samodzielnie robiliśmy papier czerpany. Spacerowaliśmy po Błędnych Skałach, gdzie nie zawsze łatwo było przecisnąć się przez szczeliny skalne. Mogliśmy poczuć się jak na planie filmowym, ponieważ kręcono tam ,,Opowieści z Narnii”. W Czermnej – dzielnicy Kudowy – Zdrój dużą atrakcją była wizyta w  Kaplicy Czaszek.

Wstąpiliśmy również do Złotego Stoku gdzie zwiedziliśmy Kopalnię Złota w towarzystwie kopalnianych gnomów, które uatrakcyjniały nam pobyt w podziemiach. W Średniowiecznej Osadzie Górniczej podziwialiśmy wynalazki, które działały za pomocą ludzkich mięśni. W tej też osadzie szukaliśmy złota. Kolejnym etapem była Twierdza Kłodzka, a potem spacer po miasteczku uzdrowiskowym Kudowa Zdrój. W Wambierzycach – Dolnośląskiej Jerozolimie oglądaliśmy najstarszą ruchomą szopkę w Europie z ponad 800 figurkami, z czego 300 było ruchomych. Udaliśmy się również do Bazyliki Matki Bożej Wambierzyckiej, która w tym roku obchodzi 800 lat istnienia.

W czwartkowe przedpołudnie zwiedzaliśmy Muzeum Zabawek, a po południu dla ochłody udaliśmy się na basen w Kudowie Zdrój, gdzie mieliśmy możliwość korzystania z rwącej rzeki, zjeżdżalni itp. atrakcji.

Piątek - ostatni dzień przed powrotem do domu to wielkie pakowanie , wspólne zabawy, zbieranie pamiątkowych podpisów i wymiana adresów. Wieczorne ognisko to czas wspomnień z dziesięciodniowego pobytu i oczywiście podziwianie zaćmienia Księżyca.

W sobotnie popołudnie cali i zdrowi wróciliśmy w stęsknione ramiona rodziców.

Serdeczne podziękowania kierujemy do osób, które wsparły naszą wyprawę: p. Kazimierza Dąbrowskiego Burmistrza Miasta Zambrów, p. Zenony Zalewskiej - Prezes Zarządu Banku Spółdzielczego w Zambrowie oraz p. Bogumiła Dybowskiego – przyjaciela szkoły ( Lidl Polska).