MEiN    KO-Białystok    CEN-Białystok     ODN-Łomża      OKE-Łomża     CKE-Warszawa

Pionowe menu - Menu w CSS - Kurs CSS Pionowe menu - Menu w CSS - Kurs CSS
  • Strona główna

Wycieczka uczniów klas pierwszych do Łomży i Drozdowa

17 maja klasy I a i I b uczestniczyły w wycieczce szkolnej do Łomży i Drozdowa. Podróż rozpoczęliśmy od Teatru Lalki i Aktora w Łomży, gdzie obejrzeliśmy spektakl pt. „Szczęśliwy Książę”.

„Szczęśliwy Książę” jest przypowieścią o nieszczęśliwej miłości i poświęceniu. Książę, kiedy miał ludzkie serce, nie wiedział, co to ból, współczucie, smutek… Żył w luksusie. Gdy po śmierci jego pomnik stanął na cokole, oczami z szafirów oglądał nędzę swego miasta, a jego serce z ołowiu zapłakało. Wszyscy byli pod wielkim wrażeniem. Podziękowaliśmy aktorom gromkimi brawami.

Po spektaklu obejrzeliśmy salę prób, gdzie aktorzy przygotowują się do występów. Pani Mariola pokazała nam, jak w prosty sposób wykonać pacynki i kukiełki. Następnie udaliśmy się na wieżę widokową i podziwialiśmy zabytki oraz panoramę Łomży.

Później udaliśmy się do Muzeum Przyrody w Drozdowie. Z zaciekawieniem słuchaliśmy opowieści przewodnika o ptakach i ssakach, a także oglądaliśmy eksponaty. Mieliśmy możliwość podziwiania ryb z różnych stron świata. Następnie obejrzeliśmy ekspozycje roślinne, zwiedziliśmy również chatkę zielarki. Na koniec wybraliśmy się na spacer ścieżką przyrodniczą wijącą się wśród roślinności znajdującej w parku Lutosławskich.

Ostatnim punktem wycieczki była wizyta w schronisku dla bezdomnych psów. Przekazaliśmy zwierzętom kilkadziesiąt kilogramów suchej karmy. Dzieci były wzruszone widokiem samotnych psów oczekujących na adopcję. Pani kierownik schroniska podziękowała za dary wręczając małym darczyńcom pamiątkowy dyplom.

To była bardzo pouczająca i pełna niezapomnianych wrażeń wycieczka.

Dziękujemy paniom Dorocie Gosk i Annie Jasińskiej za pomoc w sprawowaniu opieki nad dziećmi.